pondelok 21. novembra 2011

Rizoto s pečenou tekvicou a baby špenátom/Risotto with roasted pumpkin and baby spinach

Jesenná tekvicová sezóna ešte neskončila, takže s mojim  aktuálnym príspevkom ani nie som veľmi "out of date". Hľadala som ľahký recept s pečenou tekvicou, to bolo zadanie :) Tak som trošku googlila a hľadala medzi tisíckou opakujúcich sa tekvicových polievok a prívarkou, a plnených tekvíc... a našla som. Ideálne ľahké jedlo plné chuti a k tomu aj relatívne jednoduché na prípravu. Tak a bolo to jasné...

"Rizoto s pečenou tekvicou a baby špenátom"

Potrebujeme:
1 až 1,5 kg oranžovej tekvice nakrájanej na kocky, 2 PL olivového oleja, 1 liter vývaru (zeleninový/mäsový), 1 cibuľa, 2 veľké strúčiky cesnaku, 1,5 šálky ryže Arborio (ja som použila nelúpanú BIO ryžu na rizoto), 1,5 šálky baby špenátu, 1/4 šálky parmezánu, 1/4 šálky opražených píniových orieškov, 1,5 ČL čerstvého mletého čierneho korenia a na podávanie parmezán a čerstvú bazalku

Postup:
V predhriatej rúre (teplovzušná na 200°C) si najpr dáme upiecť tekvicové kocky jemne pokvapkané olivovým olejom. Ja som ich piekla tak 15 - 20 minút. Kto chce aby kúsky zostali v rizote v celku, radšej pečte len 12 minút. Ja mám rada keď je tekvica upečená ako na pyré. Medzitým si zohrejeme vývar, alebo zalejeme bujónovú kocku vriacou vodou a pripravíme si tým vývar na zalievanie ryže. V hrnci v ktorom budeme nakoniec celé rizoto miešať si dáme zohriať olej a opečieme na ňom nakrájanú cibuľku a pretlačený cesnak. Pridáme prepláchnutú ryžu a rýchlo opečieme kým ryža začne jemne voňať. Potom zalejeme 1 šálkou vývaru. Na miernom ohni varíme ryžu a postupne ako sa vývar vstrebáva prilievame po ďalších šálkach vývar až kým sa ryža celkom neuvarí. Celkovo trvá varenie ryže na rizoto až do 40 minút. Keď je ryža uvarená "al dente" tak ako by na správne rizoto mala byť, pridajte pečenú tekvicu, opečené píniové oriešky, baby špenát a parmezán a všetko premiešajte. Dokoreňte a dosoľte podľa vlastnej chuti. Podávajte zasypané parmezánom a nasekanou bazalkou. 









4 komentáre:

  1. Toto si prosim zajtra na obed!! Vyzera to vynikajuco.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. no to musela byť úúúžasná chuť Deniska!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. kočky fakt super rizotko, odporúčam :) manžel síce zhodnotil že na fotke sa veľmi netvári že mu chutilo, ale baštil to celý víkend :):)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. hmmm... tak to vyzera fakt super :) skusim!

    OdpovedaťOdstrániť